Бро, українські стартапи вирішили дослідити поляки, тож оце днями вийшло в етер новісіньке дослідження Polish-Ukrainian Startup Bridge разом із польським аналітичним центром ProVision Solutions і Українським фондом стартапів. За мету автори ставлять вивчення бар’єрів розвитку для цих молодих бізнесів. Усього в дослідженні взяли участь 158 проєктів з України. Давай разом глянемо, що ж нового-цікавого.
Що муляє українським проєктам?
Біля 40% українських стартапів висловилися, що їхньому розвитку заважає складний доступ до зовнішнього фінансування. Серед інших перешкод молоді підприємці називають брак освітніх сервісів, високі податки, карантинні обмеження, нестачу необхідних спеціалістів, бюрократичні перепони тощо.
Підсумки дослідження говорять, що найчастіше стартапам бракує грошей, щоб розширити команду.
Також більше 15% опитаних зізналися, що рівень компетенцій поточної команди не є достатнім. Найчастіше мова йде про брак навичок у продажах і маркетингу – 51,3% і 49,4% відповідно.
До п’ятірки слабких компетенцій також увійшли технології, інвестиції і лінгвістика. У той час 1/5 підприємців не бачать необхідності підвищувати кваліфікацію учасників проєкту.
У яких сферах працюють стартапи?
ТОР-5 найпопулярніших індустрій серед опитаних стартапів наступна: програмне забезпечення, медична техніка і охорона здоров’я, AI (штучний інтелект), енергетика, а також сільське господарство. Цікаво, що лише 12% інноваційних бізнесів націлені на український ринок, натомість 63% цільовою аудиторією обирають і внутрішній, і міжнародний ринки, а 24% – лише міжнародний.
А на які це гроші в Україні запускають стартапи?
Більше 84% стартаперів відповіли, що одним із джерел фінансування для них є власні заощадження, у той час як для 39% проєктів власні кошти є єдиним джерелом. Кожен третій стартап, що брав участь у дослідженні, залучав кошти і з Українського фонду стартапів. А 18,4% опитаних отримували гроші через інші доступні грантові програми.
До речі, більше половини стартапів наразі не приносять грошей, а 19,6% проєктів заробляють на рік менше 10 тис. євро. І лише майже 11% стартапів можуть похвалитися прибутками понад 50 тис. євро.
Скільки фаундерів в українських стартапах?
37% стартапів мають двох ко-фаундерів, а 25% – трьох. Деякі проєкти пішли далі і нарахували у своїх рядах понад 6 співзасновників – таких виявилося 3%.
Щодо команди, то у 20% стартапів на постійній основі працює лише 3 спеціаліста, а середній показник – 6 чол. Лише у 7% на постійній основі не працює жодна людина.
Воу, а тут ще новина про українські стартапи під’їхала!
Українські стартапи поїдуть на South By Southwest! Серед 60 українських проєктів, що взяли участь у конкурсі, відібрали 6, які поїдуть до Техасу на конференцію South By Southwest (SXSW), повідомляє Мінцифри.
SXSW – міжнародний щорічний захід, у рамках якого проходять конференції, музичні, кіно- і медіафестивалі. Щороку South By Southwest відвідує понад 70 тис. людей, а учасниками стають близько 10 тис. компаній.
До слова, стартапи – справа ризикована, адже світова статистика свідчить, що вистрілюють лише 10% проєктів, а решта йдуть на дно. Такою є інфа від Startup Genome. Чому так? Про це ми розповідаємо у статті.
О, як маєш свій стартапчик і хочеш розповісти про нього на наших сторінках, пиши нам обов’язково) А раптом ти нафейлив із проєктом, також пиши, щоб застерегти інших від можливих помилок.