Дізнайся, чому твій стартап не злетить

У тебе вогонь-ідея, ти зібрав команду зі знайомих/друзів і вирішив ризикнути своєю фінансовою подушкою, щоб реалізувати задумане? Бро, ми в тебе щиро віримо, але ти маєш знати, чому твій стартап може не злетіти. Ми спробуємо окреслити основні причини. Раптом ці знання допоможуть тобі не допустити найпоширеніших помилок стартапера. Готовий? Гоу!

Причина 1 – Скінчилися гроші

Як повідомляє CBInsigts, найпопулярнішою причиною провалу стартапів є саме нестача фінансування стартапу. Гроші у власників закінчилися, а інвестиції так і не вдалося залучити – ось стартап і закривається.

Буває так, що функціонал додатку продуманий не до кінця, тож він поступово ускладнюється, а це тягне за собою додаткові витрати, на які власники не розраховували. Втім, навіть міцне фінансування від інвесторів не гарантує успіх стартапу. От візьмемо Atrium.

На початку 2020 року цей стартап закрився, хоча за три роки вдалося залучити сумарно $75,5 млн. Ця компанія розробляла продукти для надання юрпослуг іншим стартапам.

Так, за допомогою Atrium можна було наймати працівників, оформлювати і укладати угоди, а штатні юристи консультували клієнтів.

Керівництво витрачало величезні кошти на утримання штату, тоді як розробка оригінального програмного забезпечення відійшла на другий план. Це й спричинило проблеми, що призвели до смерті стартапу.

Причина 2 – Слабка ідея

Ідея твого стартапу може здаватися тобі невгамовно крутою, але чи оцінить її ринок? Щоб зрозуміти це, слід глибоко і всесторонньо вивчити тему, дослідити успіхи і провали конкурентів, залучити консультантів тощо.

Чи добре знаєш цільову аудиторію свого продукту? Якщо ЦА доволі вузька, чи маєш маркетингову стратегію і рекламний бюджет? Адже користувачі якось мають дізнатися про твоє рішення.

Якщо твій продукт не вирішує біль клієнта, приготуйся до краху. І ми не песимісти, адже невтішна статистика наступна: закриваються 90% стартапів, пише Startup Genome.

Причина 3 – Брак досвіду

Зрозуміло, що дуже часто в стартаперів немає ресурсу найняти професійну команду для розробки продукту, тож одна людина поєднує в собі кілька ролей.

Приміром, девелопер, окрім розробки, виконує функції проєктного менеджера і бізнес-аналітика. Чи буде цей фахівець класним у всіх ролях? Отож-бо.

Управління проєктом, побудова міцної команди, мотивація колег, вирішення складних моментів – для цього потрібен неабиякий бекграунд у менеджменті.

У межах стартапу ви можете зіткнутися з багатьма задачами, яких ви раніше не виконували: ведення підприємницької діяльності, організація роботи команди, маркетингова складова, залучення інвесторів тощо. Тож до цього можна виявитися не готовим.

Що робити: продумати наперед розподілення ролей, підібрати у проєкт колег із відповідними компетенціями.

Причина 4 – Вигорання

Робота на когось – це одне, адже ти можеш прогнозувати свої прибутки, мати таку розкіш як нормований робочий день і вихідні, сходити у відпустку, але стартап – це робота нон-стоп, адже конкуренти не сплять, користувачі вимагають кращого сервісу, проєкт потрібно допрацьовувати, налагоджувати зв’язки з партнерами та інвесторами тощо.

Як-то кажуть: “То як їхати на ровері, що горить, і ти гориш, і все довкола горить..” Чи вмієш ти швидко відновлюватися? Ти гарно керуєш своїм часом? Чи збалансовані основні сфери твого життя? Чи закриті твої базові потреби? Чи готова твоя сім’я до такого марафону? Бо як ні, то, повір, воно все “повилазить” у найбільш доста невдалий момент і почне добрячи муляти.

Звісно, стартапи провалюються й через інші причини: конкуренти виявляються сильнішими, проблеми з ціноутворенням, через юридичні нюанси, розбіжності у баченнях розвитку проєкту власників/інвесторів/команди тощо.

Братюня, як захочеш розповісти про свій стартап або ж свою історію провалу, пиши нам. Ми чекатимемо.